TRX Elülső Fűrészizom Gyakorlat

Ez a gyakorlat az elülső fűrészizom (serratus anterior) erősítésére szolgál, amely mozgatja a lapockát és segít annak felfelé való forgásában. Szokás még lapocka rögzítőnek is nevezni. Persze a mell és kar izmok is aktiválódnak némileg. Ez gyakorlat segíthet a rehabilitációban, illetve javítja a testtartást, így hasznos az ülőmunkát végzők számára.

Szint: kezdő

Mire kell odafigyelni? A fejnek, a hátnak és a lábaknak végig egy vonalban kell lenni a gyakorlat során. A TRX szalagnak, olyan hosszúnak kell lennie, hogy a testünk kb. 60 szöget zárjon be a talajjal.

Végrehajtás:

  • Kezdő pozíció: Fogd meg a TRX fogantyúkat háttal, vállszélességben. Ha, ez kényelmetlen vagy a gyakorlat során nem érzed a kívánt hatást, próbáld meg úgy, hogy az alkarokat helyezed a fogantyúkba. Dőlj előre, úgy hogy az egész tested és lábaid egyenes vonalban vannak. A lábfejek csípőszélességben.
  • Engedd magad előre egészen addig, míg a könyököd a némileg a törzsed mögé kerül, miközben a lapockák lefelé mozognak és közelednek egymáshoz.
  • Nyomd vissza magad a kezdő pozícióba úgy, hogy a lapockákat szétfele húzod anélkül, hogy a vállakat előre mozgatnád.

Tipp: Mivel az egész gyakorlat során szükséges az egyenes testtartás, ezért a hasizmodnak meg kell feszülnie folyamatosan. Képzeld el hogy, valaki hasba akar vágni, így nem fogod kiengedni. 🙂