Melyek a TRX edzés előnyei?

A TRX egy szabad edzésforma, amely az erőt, az egyensúlyt, az állóképességet, a rugalmasságot és a törzs stabilitását fejleszti. A TRX-et gyakran használják funkcionális edzésre. A TRX edzés különbözik más edzésformáktól, mivel a személynek a törzs erősségének és egyensúlyának javítására összpontosít. Ez teszi a TRX edzést nagyszerű eszközzé a sportolók, a fitneszrajongók és bárki számára, aki javítani szeretné általános egészségi állapotát.

Miért csináld a TRX edzést?

A törzsizmok hatékony edzése

A testhelyzetek megváltoztatása áthelyezi a súlypontodat. A mozgások során a test koordinációt és izomerőt használ a megfelelő pozíció megtartásához. A felfüggesztéses edzés során a test súlypontját célzottan elmozdítjuk, és a törzsizmokat aktiváljuk, hogy egyensúlyba hozzuk és stabilizáljuk a testet.

Hatékony húzó gyakorlatok

trx edzés előnyei

Ez az egyik legkorábbi testépítő módszer. Ahogy ezeket a gyakorlatokat végzed, az izmaid hátrahúzódnak, beleértve a hátsó deltaizmokat, a bicepszet, a combfeszítőket, hátizmokat és az alkarokat. A TRX felfüggesztések használatával a teljes testsúlyodat húzod. A húzó mozdulatok segítségével a hátsó lánc aktiválódik. A csípőnyújtással és a hátból történő húzással kombinálva a törzs stabilitása érhető el.

Teljes test edzés

Az edzőtermi gyakorlatokkal ellentétben, amikor az emberi testnek csak egy része mozog, ezek a gyakorlatok teljes testet érintő gyakorlatok. Az emberi test három különböző irányban mozog, amelyek a következők: balról jobbra, előre-hátra és forgásból balról jobbra. A TRX segítségével az embereknek teljes mozgásszabadságuk van. Ez növeli a hagyományos erőt.

A TRX szinte bárhol használható

Trx edzés a szabadban

A TRX függesztett edzőrendszer gyakorlatilag bárhol használható, rendkívül hordozható, és kevés helyet igényel. A TRX-szel való edzéshez nincs szükség díszes felszerelésre vagy edzőtermi tagságra. Elég, ha a TRX-et egy gerendához vagy más alkalmas kellékhez rögzítjük. Könnyű felépítése és kompakt mérete miatt a TRX nélkülözhetetlen fitneszeszköz a szabadtéri edzésekhez.

Szinte bárki számára megfelelő edzés

A TRX esetében nem számít a fittségi szint, az életkor és a nem. A TRX felfüggesztésekkel való edzés mindenki számára elérhető. Több ezer gyakorlat áll rendelkezésre, hogy a 80-as éveikben járóktól a tizenévesekig minden igényt és képességet kielégítsen.

Megfizethető

A hagyományos edzőtermi eszközök otthoni használata nagyon drága lenne. A függesztőhevederekkel minden izomcsoport megdolgoztatható, így ezek egy minden egyben fitneszmegoldást jelentenek. Minden TRX-hez tartozik egy oktató DVD, amely a leghatékonyabb gyakorlatokat mutatja be.

Kardió és erőnléti edzés kombinálása

Kombinálja az erőnléti edzést és a kardiót egyetlen edzésben. A TRX felfüggesztő edzés jellege lehetővé teszi, hogy egyszerre kombináljuk a kardió- és az erőgyakorlatokat. Ennek eredményeképpen időt takaríthat meg, és rövidebb edzéssel is hatást érhet el.

Izomegyensúly fejlesztése

A TRX segítségével kivételes izomegyensúlyt, mobilitást, az ízületek stabilitását és a törzs erősségét érheti el – mindezek szükségesek ahhoz, hogy minden sportban és fizikai tevékenységben sikeres legyen.

TRX női és férfi edzés

A TRX kitűnő választás nőknek

Azok a nők, akik ezeket a gyakorlatokat végzik, sok súlyt veszítenek, és feszes, karcsú és tónusos izmokat szereznek. A sorozatok számától függően, a TRX segít nekik a szükséges erő felépítésében.

A férfiak is hasznát vehetik a TRX-nek

Az izomépítés általában a férfiak célja. A TRX módszer lehetőséget ad nekik erre, hogy “használható” izmokat építsenek.

Összegzés

Lehet, hogy nem ismered a TRX-et (a Suspension Training rövidítése), de a világ edzőtermeiben hatalmas sikert aratott, és a fitneszvilágban egyre népszerűbb trenddé válik. A TRX edzés előnyei vitathatatlanok.

Ha még nem próbáltad ki a TRX edzést, talán itt az ideje, hogy megtedd!

Szólj hozzá!